maandag 28 november 2011

piano-post

Hoihoihoi (:
De piano. De ene speelt er lange moeilijke stukken van chopin of beethoven op, de ander heeft er nog nooit een aangeraakt. Ikzelf heb 4 jaar gespeeld, maar ik ben er vanaf gegaan. Als je wil weten waarom, de geweldigste rekenmachine ooit wil zien en een geweldige site wil ontdekken, klik snel op more strawberrytea!
Ik heb 4 jaar lang piano gespeeld, en op het begin had ik er lol in, alleen noten lezen vond ik zo ontzettend moeilijk dat ik er mee achterop raakte. Toch, de leraar was aardig en met veel hulp van mijn moeder ging het allemaal best. Maar opeens kondigde mijn pianoleraar aan dat hij ging stoppen met lesgeven en ik vond het verschrikkelijk want hij was altijd heel erg aardig geweest en hij had me goed geholpen en hij kon zelf ook geweldig spelen. Toen kreeg ik een andere pianoleraar, en hij was ook wel aardig, maar ontzettend zweverig. Bovendien had zijn favoriete leerlinge les net voor mij, en dat liep altijd uit waardoor ik soms langer aan het wachten was dan les aan het hebben. En als ik dan eenmaal binnen was praatte hij meer dan dat we speelden, dus er bleef nauwelijks meer tijd over. Ook had hij een dierbare verloren en daar werd hij dan emotioneel van. Heel erg zielig natuurlijk, maar wat moet je als 11-jarige met een emotionele pianoleraar van 40 naast je?   Ook kon ik na 4 jaar nog steeds geen noten lezen en toen ben ik er mee gestopt. 

Ik heb een jaar lang geen piano aangeraakt, maar laatst had ik opeens zin om een beetje te improviseren en toen vond ik het eigenlijk wel weer leuk. Ik ben op zoek gegaan naar bekende liedjes in pianovorm en toen stuitte ik op deze fantastische site: www.classpiano.com. Het is een site waarop je bladmuziek hebt zonder noten, dus als je een A moet spelen staat er gewoon A. Heel erg simpel en je hebt een hele ruime keuze uit allerlei top40 nummers. Ikzelf heb op deze manier 'born this way' van lady gaga, 'best thing I never had' van beyoncé en 'california king bed' van rihanna geleerd, en op het moment ben ik bezig met 'a thousand miles' van vanessa carlton. Die laatste is vrij lastig maar o zo mooi. Wie weet maak ik er wel een filmpje van als ik hem kan spelen!


Mijn geheugenkaart is trouwens kapot en daar ben ik echt heel erg chagerijnig door. Er stonden 700 foto's op van mijn outfits, mijzelf en mijn vriendinnen, mijn leven, alles. Ook stonden er allerlei geniale filmpjes op die ik met mijn vriendinnen heb gemaakt die me echt heel erg dierbaar waren. Allemaal weg. Er zijn ergere dingen in het leven, weet ik, maar toch. Op deze stomme laptop kun je de sd-kaart ik altijd gebruikte niet veilig verwijderen en nu is alles gewist. Ik kan er niet meer in, ik moet de geheugenkaart formatteren en dat houdt in dat àlles, tot het laatste bestandje, gewist word. 'Dat nooit!' dacht ik toen ik dat hoorde. Maar het is nu toch al weg...

Laatst heeft mijn vader mij de leukste rekenmachine ooit gegeven en ik ben er zo ontzettend blij mee! Ik kan hem niet gebruiken voor school maar aangezien ik geen tafels kan is deze een superleuke uitkomst. Wat een rekenmachine met piano's te maken heeft? In dit geval alles! Maar goed, mijn geheugenkaart is kapot, dus deze foto is van internet. Maar het is wel precies dezelfde!
Ik vond hem zo leuk! En hij werkt op zonne-energie, dus het millieu wordt er ook nog eens blij van (:
Heel erg veel liefsxxx



10 opmerkingen:

  1. Wat jammer, ik speel ook piano! Wel cool dat je zelf verder gaat en wat een supergaafe rekenmachine!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie post.
    ik speel geen piano alleen op mijn iPod haha
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke post (:
    Ik speel zelf ook piano, ik heb geen les, maar ik leer alles zelf. Meestal op gehoor, maar vaak ook met youtube filmpjes van synthesia :)
    Leuke blog, ik volg je ook!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer dat je gestopt bent met piano spelen, ik vind mensen die dat kunnen zo knap! Wel erg leuk dat je het nu weer een beetje wilt gaan oppakken! (: Ik hoor wel vaker dat mensen het via zo'n filmpje doen! (:
    Ik wil het zelf ook heel graag, maar noten leren lijkt me zo moeilijk! hihi.

    Die rekenmachine is supervet!

    Xliefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke post, mooie foto's ook! Zelf heb ik vaak keyboard gespeeld, maar ben ik ook mee gestopt. :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het zo knap als je piano kan spelen! Ik vind de piano ook een van de mooiste muziekinstrumenten, het geluid wat je ermee kan maken is echt prachtig. Wij hebben iedere week nog een uurtje muziek en dan gaan we vaak keyboard spelen, maar verder speel ik ook niet zo veel muziek, haha.

    Bedankt voror het volgen! Ik volg je gelijk even terug. Leuke blog heb je, zeg! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow zo'n leraar lijkt me echt vreemd... (die 2e bedoel ik) :s
    Haha ik doe n beetje hetzelfde als jij, gewoon aanleren va de computer:)
    Succes ermee! En die rekenmachine is vet :) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik hou wel van piano muziek, maar speel het zelf niet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zou wel heel graag piano kunnen spelen, maar ik kan nog geen eens één noot lezen, hihi... Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het lijkt me echt gaaf om piano te kunnen spelen.
    De jurkjes zijn van de miamour (als ik het goed schrijf) ze waren per stuk 2,50 :)

    xx

    BeantwoordenVerwijderen

Sit down, have a cup of strawberrytea and please leave a comment. ♥