zaterdag 12 november 2011

hoor wie klopt daar kind'ren...

Hallo allemaal!
Hiephiephoera, de sint is weer in het land! Ik ben wat sinterklaas betreft zo kinderachtig, oneewacht, ik bedoel natuurlijk betrokken (: Want ja, ik kijk het sinterklaasjournaal nog steeds, haha.

Klik snel op 'more strawberrytea' om meer over hoe wij vroeger sinterklaas vierden!
 Yep, ik beken, ik kijk nog steeds het sinterklaasjournaal en ik heb trouw naar de intocht gekeken vanmiddag haha. Maar ik zit al helemaal in de sinterklaassfeer! Overal zijn sinterklaasacties en kortingen en ik kan niet wachten om cadeautjes te kopen voor mijn ouders, broer en zusjes!
Vroeger, nou ja, eigenlijk tot vorig jaar toen mijn zusje van 8 nog steeds geloofde, zette mijn moeder altijd een hele sinterklaasspeurtocht uit. Een voorbeeld:
De buren belden aan en wij allemaal helemaal enthousiast naar de deur rennen. Aan de deurklink hing een klein juten zakje. In dat zakje zat een usb-stick. Wij allemaal enthousiast naar de computer rennen. Op het usb-stickje stond een powerpoint waarop werd uitgelegd dat er overal in het huis enveloppen lagen met letters erin. Die letters samen vormden de plek waar de cadeautjes lagen. Die enveloppen kon je vinden door een rijmpje af te maken. Bijvoorbeeld: 'bolderdebolder, de letters liggen...' en dan wij in koor:'op zolder!' Wij allemaal enthousiast naar boven stormen en ja hoor, daar lag een envelop met de letter s. En dan ging dat zo nog even door totdat je de letters S, H, U, R, U en C had. Nou, je raad het al, de SCHUUR dus. En dan cadeautjes uitpakken en op het einde nog lekkere warme chocolademelk en dan helemaal soezerig en tevreden naar bed. De volgende morgen was dan altijd speelmorgen, tot we naar school moesten gingen we spelen met ons nieuwe speelgoed. Jaaa, sweet memories!
Ik wil ook nog even mijn outfit van vandaag delen, die heeft overgins niks met sinterklaas te maken hoor(:

shirt-9,99-H&M/giletje-10,-H&M/zwarte skinnyjeans-25,-HERE&THERE/armband-2,99-markt
Niet zulke hele goede kwaliteit, maar het was al donker. Dat is dan wel weer sinterklaasachtig (:
Hoe vieren jullie vroeger/nu sinterklaas?
Liefs!


8 opmerkingen:

  1. Wow! Wat origineel van je moeder! Bij ons was het altijd zo; alle gordijnen moesten dicht, dan moest mijn vader opeens heel nodig 'naar de wc'. Dan kwam hij terug en zei hij:'Wat toevallig! Sinterklaas is net geweest!' En dan renden wij naar de deur haha :P Of de buurman klopte aan enzoo, maar nu trekken we gewoon lootjes. Het is wel grappig, want ik heb nog 14 kleinere neefjes en nichtjes, en ongeveer 3/4e daarvan gelooft nog, dus die zijn echt helemaal druk bezig met sinterklaas enzo, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ik lees je reactie net pas :$ Ik kijk ook nog steeds het Sinterklaasjournaal hoor. haha. Het is inderdaad héél normaal als een 13/14-jarige dat elke dag kijkt. hahaha :P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuke blog!! ik volg je :D

    haha, altijd leuk sinterklaas. ooh, gingen wij maar ook van die leuke speurtochten doen.. :)

    (mooie outfit trouwens nog!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankje! Ik vind jouw blog ook superleuk! Ik hoop dat ik binnenkort een stukje van je verhaal mag lezen hihi. Ik schrijf zelf ook heel graag verhalen, en ben wel benieuwd hoe anderen van mijn leeftijd schrijven hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mag ik trouwens een header voor je maken ? :)))) Niet dat ik jouwe lelijk vind ofzo, maar ik heb er een heel leuk idee voor! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik had zon lange reactie getypd, maar toen viel internet uit;( nouja, het kwam er op neer dat ik het superorigineel idee vind, echt heel erg leuk. dat ik vanaf groep 3-4 al niet meer in sint geloofde en dus de cadeautjes mocht neerleggen ;)
    en, ik wordt echt heel vrolijk van je blog, dus ik volg je terug! :D
    Xoxo"Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, bedankt trouwens, ik vind jouw blog ook superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oke, de header is wel leuk geworden vind ik zelf. Verwacht er niet te veel vanhoor :P Zo 'goed' ben ik niet! Haha, dit is de link: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/7/267147.png
    Als het formaat niet goed is, weet je denk ik zelf wel hoe je dat moet veranderen met bijvoorbeeld paint. Anders moet je het maar zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen

Sit down, have a cup of strawberrytea and please leave a comment. ♥