dinsdag 5 februari 2013

Over het drankje met een sfeertje.

Ik denk niet dat jullie het geraden hebben, en de naam van mijn blog draagt daar natuurlijk 100% aan bij, maar ik houd van thee. Niet op een normale, gezonde 'thee-is-best-lekker'-manier, maar op de 'WAAR-IS-THEE-IK-HEB-FUCKING-THEE-NODIG-THEE-IS-HEILIG-HEILIGE-THEE-SLURP-JAAAAH'-manier. Waar komt deze obsessie vandaan en wat is nou mijn favoriete thee? (heel hoog onzin-gehalte deze post)


Now I literally have the emotional range of a teaspoon (degene die reference snapt is echt de held van de dag).
Laten we bij het begin beginnen: waarom heb ik deze obsessie voor dat engelse warme goedje ontwikkeld? Het komt eigenlijk door mama. Zij zat toen ik nog op de basisschool bijna altijd met thee en appelpartjes klaar als ik thuiskwam uit school, tot vervelens toe. Uiteindelijk ben ik haar er heel dankbaar voor. Het is nu bijna, naast gewoon water, bijna het enige drankje dat ik drink. Ik vrees dat ik daar later voor moet boeten met gele tanden, maar je weet wat de swekswekbbyjwz-kinders zeggen? YOLO!


Buiten het feit om dat thee gewoon heerlijk warm en lekker is, vinden jullie ook niet dat het het enige drankje is waar echt een bepaald sfeertje om heen hangt? Bij thee denk je aan engeland, aan engelse dames die in engelse rozentuinen engelse thee drinken, mét hun pinkje omhoog. Bij thee denk je ook aan winter, aan cinnamon rolls, aan grote warme truien en heerlijk onder een dekentje op de bank je favoriete film kijken (bij voorkeur harry potter, just my humble opinion). Bij thee denk je aan een prachtig, romantisch leven. Bij vruchtensap en cola denk ik aan vruchtensap en cola. Iets minder spannend dus.



Wat mij vaak is gevraagd is: wat is nou je favoriete soort thee? Verrassend genoeg, niet aardbeienthee. Aardbeienthee is echt onzettend ongelofelijk heerlijk, maar de thee die ze officieel heilig moeten verklaren is kaneelthee. Jammergenoeg zijn mijn ouders meer van de praktische engelse thee, maar jongens, het is E-N-G-E-L-S dus het is alsnog gewoon heel tof.


Het laatste wat ik erover wil zeggen is dat ik persoonlijk altijd een magisch gevoel krijg als ik zie hoe er in het theekopje de prachtigste wolkenvormen ontstaan van de nog trekkende thee. Ik geloof dat mijn woordenschat weer even tekortschiet, maar ik bedoel dus die schitterende vermenging van de thee met het water.
Wat is jullie favoriete theesoort en drinken jullie dit vloeibaar geluk vaak?

15 opmerkingen:

  1. wat een leuk artikel! thee is super lekker, ik drink het in de ochtend, middag en avond! :)
    mijn favoriete theesoort is denk ik toch wel pickwick thee. lekker simpel hihi xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk geschreven! Ik vind thee ook erg lekker, en drink ook vaak thee als ik brieven aan het schrijven. Dat geeft me echt een speciaal gevoel haha. Maar lekker op de bank zitten met een kop thee is ook heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk geschreven en ik ben ook helemaal dol op thee <3. Ik drink het vaak als ik thuis kom, ik op de bank zitten, whateveaaaah. En ik drink het ook als ik in slaap wil komen: Sleep deep tea! Het is toch ook overal goed voor. ;-D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Thee is lekker. Thee is cool, nou eigenlijk hot maar dat terzijde :). Thee is tof. Ik hou van thee. Oja en van zwarte doritos die ik nu btw aan het eten ben.
    Loveyouu!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuuuuuuke post Hanna! Het is helemaal geen onzin want het is gewoon 100000000% waar dat thee lekker is. Jawel, ik drink heel gezond mijn thee elke dag zónder suiker. And i like it. Thee ´s avonds is ook altijd zoooo lekker. En ijsthee in de zomer, wiehoeeeeee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jummie, thee is echt zooo lekker vooral 'savonds, s ochtends en s middags, altijd dus haha. Mijn vriendin heeft me pas gekarameliseerde peerthee laten proeven, omg, die thee is echt goddelijk, hemels en nov meer positieve dingen! Dus, hierbij raad ik je die smaak aan!!!! (: maar, leuk artikel! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuke post, heel leuk geschreven! haha
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha wat grappig om te lezen ! Ik ben gek op groene thee c:
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. thee is inderdaad super lekker in ben verslaafd aan vanille en groene thee!!!

    fashionate

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt een aanrader is de apple cinnamon raisin tea van twinings. Soort van vloeibare appeltaart ;) Maar echt mijn favoriet op dit moment!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk! Ik zag de foto via bloglovin' en dacht meteen: 'hee haar blognaam!'

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vloeibaar geluk (Felix Fortunatis jwz :D) haha, wat een leuk artikel! I love tea too, maar niet op zo'n obsessieve manier als jij haha!

    BeantwoordenVerwijderen

Sit down, have a cup of strawberrytea and please leave a comment. ♥